הכללים והתקנות הנדרשים להגשת תביעות
התביעות יוגשו על גבי טפסים מובנים, בניגוד להגשת התביעות בעבר.
ניתן לקבל טפסי תביעה במספר דרכים:
* בסניפים והמחוזות
* ניתן לקבלם באמצעות פקס, לאחר פניה, ישירות מהמוקד
* ניתנים להורדה מאתר "בריאות בצוות": http://www.bhealthy.co.il
* מאתר "צוות"
טופס תביעה למילוי על-ידי המבוטח/הרופא: טופס מס' 03-05-014
תביעות לניתוחים: יש למלא את הטופס המתאים ולצרף מסמכים רפואיים לפי הפירוט המופיע בטופס.
חשוב מאוד: מומלץ למי שעומד לעבור ניתוח לא לחכות לרגע האחרון ולשלוח מבעוד מועד את הטפסים, כדי שההתחייבות תגיע בזמן.
תביעות להחזרים כספיים: כל ההחזרים הכספיים עבור תרופות, עבור התייעצויות עם רופאים מומחים, תשלומי אביזרים וכו' - יעשו אך ורק תמורת קבלה מקורית בלבד. לכל סוג תביעה מתלווה הסבר לגבי סוגי המסמכים או אישורים שיש לצרף, בנוסף לקבלה המקורית.
כאשר שולחים קבלות מקוריות, חייבים לשלחה בדואר רשום ולשמור צילומים של הקבלות ואישור הדואר, וזאת במקרים שהמעטפה אינה מגיעה ליעדה.
במקרים שבהם המבוטח איבד את הקבלה המקורית, יידרש לחתום על הצהרה שבה הוא מצהיר שלא נעשה שימוש בקבלה זו להחזר כספי מכל גורם אחר והתצהיר ילווה בחתימת עו"ד או נוטריון.
רק במקרים שבהם ההחזר הכספי הינו השלמה להחזר כספי שנעשה בקופת החולים (לפי תנאי הפוליסה) יוכל מבוטח לשלוח עותק קבלה אשר עליו מוטבע "נאמן למקור" בצירוף אישור מקופ"ח על גובה ההחזר.